Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Για ενα ζεϊμπεκικο



…κάποιος έγινε φονιάς.. για μια «παραγγελιά» στέρησε τη ζωή από τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους έξι… δεν ξέρω εάν ήταν «μακρύ ζεϊμπέκικο».. σίγουρα όμως ήταν βαρύ… από αυτά που σου κόβουν την ανάσα… που χορεύει ο άλλος και σου επιβάλλει μια διάθεση σχεδόν κατανυκτική... είναι ίσως η μόνη επίδειξη τόσης τεστοστερόνης που δεν μου προκαλεί αλλεργία.. :)

…προσωπικά, δεν είμαι λάτρης των λεγόμενων "λαϊκών" τραγουδιών, το ζεϊμπέκικο όμως το κατατάσσω στη μουσική σκηνή της «αντίστασης», εκεί που ανήκει και η ροκ μουσική, για παράδειγμα… και μου αρέσει πολύ… γιατί τα πόδια οδηγεί η ψυχή όταν χορεύεις, αλλιώς δεν γίνεται… κανείς δεν μπορεί να σου μάθει τα βήματα... είναι σαν να ζητάς να μάθουν την καρδιά σου να χτυπά... μερικά ζεϊμπέκικα δε, μου αρέσουν τόσο πολύ που θα ήθελα να είμαι άντρας όσο κρατά ένα τραγούδι… για να χορέψω… εδώ πρέπει να δηλώσω και την προκατάληψη που έχω σχετικά με τις γυναίκες που χορεύουν ζειϊμπέκικο και τους άντρες που κουνιούνται σαν κουδουνίστρες, κοινώς χορεύουν τσιφτετέλι… καλά δεν μπορώ με τίποτα λέμε να βλέπω ούτε τους μεν, ούτε τις δε… εε μην τα ισοπεδώσουμε και όλα! ας μείνει κι ένα αντρικό οχυρό απόρθητο, και αντιστοίχως ένα γυναικείο… τώρα βέβαια, εάν κάποιες γυναίκες τη βρίσκουν να ρίχνουν και τις ζεϊμπεκιές τους, τι να πω!?... τα γνωστά… περί ορέξεως… αλλά ρε κορίτσια, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πώς τη βρίσκετε να κρέμεστε σαν κακοριγμένο σακάκι με τη μαγκιά του Μπάμπη του Σουγιά?!

…τώρα θα αναρωτιέστε πώς και με έπιασε ξαφνικά τέτοια πρεμούρα με το ζεϊμπέκικο; αφορμή στάθηκε ο καινούργιος δίσκος – όπως θα λέγαμε παλιά -του Δ. Μητροπάνου που μου έκλεψε την καρδιά…τα τραγούδια ένα κι ένα.. συνεργάστηκε με τους καλύτερους και το αποτέλεσμα είναι μια μουσική συλλογή από αυτές που όλο και πιο σπάνια θα ακούμε πια… μιλάμε για εμπνευσμένη δημιουργία… δεν μπορώ να σκεφτώ άλλον εκτός του Μητροπάνου να αντιπροσωπεύει καλύτερα το ζεϊμπέκικο… το «Έρωτας Αρχάγγελος» είναι το αγαπημένο μου κομμάτι και το επέλεξα για να το ακούσετε… πολύ θα ήθελα να είχα γράψει εγώ τους στίχους… ειδικά το «…σαν χορεύεις να’σαι ο Διγενής» …ποιος άντρας δεν θα'θελε στην αναμέτρησή του με τον μοιραίο έρωτα, να είναι ο Διγενής!?

…εε καλά δεν θα το ρισκάρω, να απαντήσετε… ;)

..καλή ακρόαση, που λέγανε και στα νιάτα μου στο ραδιόφωνο..

6 σχόλια:

koulpa είπε...

τώρα το πήρε πρίν ή όχι;:):)
καλός ο μητροπάνος.. εγώ μετά τα λαδάδικα το συμπαθησα..:):)
ε γύναικα να χωρεύει κι ας είναι ότι θέλει.. δεν έχω καμιά όρεξη να βλέπω άντρες να χωρεύουν.. ότι κι αν..:):)
καλησπέρα και καλό μήναααα:):)

σορολόπ είπε...

..καλησπέρα και καλό μήνα koulpie :) μάλλον δεν θα δούμε (πολύ) χειμώνα φέτος.. σήμερα φωτογράφισα τις πρώτες αμυγδαλιές..

..είστε πολύ ελαστικός βλέπω.. χαχαχ..

koulpa είπε...

xaxa εγώ ήμουν στο καρνάγιο με κάυσονα.. και στην επιστροφή γύρισα στο χειμώνα..:):)
ναι το αγόρι λάστιχο.. θυμάστε το ανθρωπάκι της μισελέν;:):)
την καληνύχτα μου:):)

σορολόπ είπε...

..εγώ πάλι για να είμαι ειλικρινής.. συνουσιάζομαι όλη μέρα με τη λαγάνα και την ταραμοσαλάτα... χαχαχα.. και από σπόντα πέτυχα τις αμυγδαλιές..

..δεν ξέρω εάν μπορείτε να κάνετε κατακόρυφο αλλά διαθέτετε πολύ ελαστικό πνεύμα :)

..την καληνύχτα μου :)

issallos είπε...

@Σορολοπ....
ωραια τα ειπες...!!!!
σου βγαζω το καπελο που θα λεγανε και οι παλιοι....
αντρες τσιφτετελουδες
και γυναικες νταϊλήδες
γεμισε το ματι μας....παρατερα !!!

ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟΣ χορος...βημα το βημα απλωνει τα συνορα του χορευτη, του πολεμιστη...του αντρα...που προστατευει τα τιμια και ιερα... την Γυναικα τα παιδια...τη γης και το βιος του....

τωρα αλλιως δεν γινεται...!!!
Χαιρομαι αφανταστα που ακουσα απο στομα γυνακας αυτ τα λογια που ειπες....αυτο σημαινει οτι δεν χαθηκαν ολα !!!!

ΥΓ....ως παλιος ροκας...σεβομενος τις ριζες μου(Μικρασιατης) τιμησα 2 ή 3 φορες το ζεϊμπεκικο ...χωρις να ξερω βηματα...χωρις να ξερω αν μπορω....κι ομως ....το συναισθημα ηταν πρωτογνωρο...και υπεροχο.
....οσο για τον Μητροπανο...
καλη δουλεια εκανε....αλλα δεν ξερω γιατι αυτος ο ανθρωπος μου βγαζει μια θανατιλα....

ΥΓ....χαρηκα που σε ειδα και εισαι καλα, μεταξυ λαγανας και ταραμοσαλατας δεν νομιζω πως αφησες και πολλα περιθωρια ....για το αντιθετο !!!

σορολόπ είπε...

issale ..σωστός χείμαρος :))

..αν και κινδυνεύουμε να μας την πέσουνε δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με όσα λες.. μερικά πράγματα δεν αλλάζουν - γιατί δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν - όσα χρόνια κι αν περάσουν.. όση παγκοσμιοποίηση κι αν υποστούμε..

..φυσικά, όπως είπα ο καθένας δικαιούται να εκφράζεται όπως νιώθει.. εγώ απλά κατέθεσα τη δική μου αισθητική άποψη...

..ο Μητροπάνος ήταν πάντα και παραμένει βαρύς.. αλλά αν σκεφτείς τα τραγούδια που έχει πει, δεν νομίζω ότι θα τους ταίριαζε άλλο ύφος.. εντάξει, δεν είναι μουσική για όλες τις ώρες και τις στιγμές... αλλά όταν εκπέμπεις σε αυτό το μήκος κύμματος, δεν υπάρχει καλύτερος (νομίζω)..

..άντε και καλή Σαρακοστή να'χουμε!