Τετάρτη 2 Απριλίου 2008

Η Κατσαριδα που πηγε στο Φεγγαρι

Η Κυριακή το απόγευμα με βρήκε να βολτάρω στην Πλάκα και το Μοναστηράκι χωρίς προορισμό. Ο ήλιος ψηλά ακόμα με ξεγελούσε και ούτε ξέρω πόση ώρα περπατούσα. Δεν είχα την παραμικρή διάθεση να επιστρέψω σπίτι, αλλά είχα αρχίσει να μουδιάζω από το κρύο και την κούραση.

Κάποια στιγμή σταμάτησα να αγοράσω καπνό και είδα μέσα στο πορτοφόλι μου το εισιτήριο για το θέατρο που είχα αγοράσει σχεδόν ένα μήνα πριν και ακόμα δεν είχα καταφέρει να πάω. Ο κύβος ερρίφθη. Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσω την «Κατσαρίδα».

Ο λόγος που με έσπρωξε στη συγκεκριμένη παράσταση – όχι, δεν ήταν ο Λαζόπουλος που τη διαφημίζει συνεχώς και καλά κάνει - αλλά το είδος της και το γεγονός ότι σημείωσε μεγάλη επιτυχία εκτός Αθηνών. Όταν μια παράσταση αντι-θεάτρου που καταρρίπτει κάθε καθιερωμένη θεατρική αντίληψη καταφέρνει να κερδίσει ένα κοινό λιγότερο εξασκημένο σε τέτοιες απόπειρες, τότε σου φαίνεται πολλά υποσχόμενη.

Το έργο είναι ένα σουρεαλιστικό παραμύθι. Μια κατσαρίδα, η Ιωάννα, διωγμένη από την κοινότητα των κατσαρίδων που ζούσε, αποφασίζει να κάνει πραγματικότητα το όνειρό της να πάει στο φεγγάρι. Έτσι, εμείς παρακολουθούμε το ταξίδι της μέχρι τέλους - εννοείται πως τα κατάφερε - και παράλληλα παίρνουμε μερικά μαθήματα ζωής με τις καλύτερες προθέσεις εκ μέρους του συγγραφέα. Η αλήθεια είναι ότι σαν ιδέα είναι καταπληκτική, στην θεατρική μεταφορά της όμως αφήνει κενά και σε πολλά σημεία γίνεται κουραστική. Μερικές φορές έχεις την εντύπωση ότι οι ηθοποιοί δεν έχουν σενάριο να «πατήσουν», κι έτσι καταφεύγουν σε υπερβολικούς αυτοσχεδιασμούς ακόμα και για αυτό το τόσο ιδιαίτερο είδος θεάτρου.

Παρόλο που διαφημίζεται ως ντανταϊστική κωμωδία (βλ. ντανταϊσμός), εκτός του κωμικού στοιχείου ή της φάρσας - που προφανώς ευθύνεται για την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει - έχει εξίσου αναπτυγμένο και το μελαγχολικό ή πικρό στοιχείο που ενυπάρχει σε κάθε υπαρξιακή περιπέτεια.

Οι συνθήκες της παράστασης, εξ αρχής δηλώνουν τη διαφορετικότητά της. Μόλις δύο ηθοποιοί, νεαροί και άγνωστοι τουλάχιστον μέχρι πρότινος, χωρίς σκηνικά, κουστούμια και λοιπά μέσα να τους υποστηρίζουν, βάζουν ένα μεγάλο στοίχημα με μόνο εφόδιο για να μας πείσουν την υ π ο κ ρ ι τ ι κ ή τους δεινότητα. Και το κερδίζουν. Θεωρώ ότι η μεγάλη επιτυχία οφείλεται αποκλειστικά σε αυτούς. Σηκώνουν στους ώμους τους μια σχεδόν δίωρη παράσταση χωρίς διάλειμμα, με εκρηκτική ενέργεια να ανακυκλώνεται στο χώρο, καθώς παίζουν, επικοινωνούν με το κοινό και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή του, χορεύουν, τραγουδούν και βέβαια στο τέλος χειροκροτούνται με πάθος, όπως τους αξίζει.

23 σχόλια:

non journalist* είπε...

Παίζουν ακόμα? Σοσ!! Απαντησε μου πλίζζζζζ... Και αν μπορείς στο δικο μου μπλόγκ για να το δω εγκαίρως! Ευχαριστώ!!

σορολόπ είπε...

SOS ελήφθη! Ναι, και με την επιτυχία που έχει δεν νομίζω να κατέβει πριν το Πάσχα..

kakaskimos είπε...

Να και μια κατσαρίδα που δεν τρομάζει τις γυναίκες
Καλησπέρα

Είδωλο είπε...

Eγω ενα θα σας πω, με τον εναν εκ των 2 τα ειχα για 2 μηνες και κατι...
Οποτε δεν με παιρνει να πατησω ουτε απ'εξω
αχαχαχαχαχα


Οχι ενταξει πολιτισμενα το ληξαμε

σορολόπ είπε...

kakaskimos

εύστοχο σχόλιο :) καλομεσημέρι..

σορολόπ είπε...

x-oyranoy

ιιιιιιιιιιιιιιιιιι...

..με ποιοοοοον?????????? χαχαχα

.. να πας και να τον συγχαρείς κιόλας :)

koulpa είπε...

Ενδιαφέρον.. αφού δε τα κατάφερα μέχρι τώρα.. μάλον δεν έχω ελπίδες..:):)
Την καλημέρα μου:):)

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Προτείνεις να το δώ , δηλαδή -)
Καλησπέρα σας..
Απρόσκλητος περαστικός...(άνευ εισητηρίου)

σορολόπ είπε...

..καλησπέρα koulpa :)

..ποτέ μην λέτε ποτέ.. εγώ ένα μήνα το έσερνα το εισιτήριο στην τσέπη (που έλεγε και το τραγούδι)

σορολόπ είπε...

..καλησπέρα Σπίθα και καλώς ήρθες :)

..όλοι απρόσκλητοι & περαστικοί είμαστε σε αυτή τη ζωή.. χαχα

..να το δεις!

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Καλώς σε βρίσκω..-))
Εσύ 'εσερνες το εισητήριο, εγώ...σερνόμουν γενικώς..-))
Όπως βλέπεις, αργοπορημένα..πέρασα!
(αργός, παιδί μου..μην πώ αργόστροφος!)

σορολόπ είπε...

Αργοπορημένα χμμμ.. σε σχέση με τι; δεν σε περίμενα νωρίτερα χαχα

..κι εγώ στους slow motion ανήκω :)

diva είπε...

1ον) Τα μεγάλα πνεύματα ..συναντώνται
2ον) Τι είπε πάλι ο honey boney kakaskimos? Ξέρεις γατούλι πόσο ευκολότερα και ευηθέστερα τρομάζουν τα αγοράκια; Μη πω πάει με την ηλικία..αναλογικά..up up
3ον) Για την παράσταση μιλούσαν πριν λίγες ημέρες και οι μαθητές μου..χμμ..ενδιαφέρουσα
4ον) Επανατοποθετώ (τσ) το κεφαλάκι μου στον εργασιακό κουβά (όχι όχι δε λέω τι έχει μέσα)

Καλημέρα:-)

kira είπε...

Νομίζω ότι χάρη στην Ιωάννα πολλές κατσαρίδες την έχουν γλυτώσει... δεν τις σκοτώνω πια με την ίδια ευκολία! Επίσης έχω παρατηρήσει ότι είναι αρκετές αυτές που παραβαίνουν τους κανόνες!
Καλημέρα και καλώς σε βρήκα.

σορολόπ είπε...

καλησπέρα σας diVa :)

..εγώ σκέφτομαι τελευταία να ανεβάσω ένα ποστ για το γκαγκαϊσμό (βλ. γκαγκά) χαχα

..μην μου ερεθίζετε τον kakaskimo παρακαλώ :P

..καλή συνέχεια!

σορολόπ είπε...

..καλησπέρα kira και καλώς ήρθες :)

..εγώ δεν τις σκότωνα ποτέ τις κατσαρίδες.. αδυνατώ.. πάντα φώναζα κάποιον.. τώρα ίσως σκεφτώ το ενδεχόμενο να γίνουμε φίλες :))

diva είπε...

Σορολόοοπ
πήγαινε να δεις τι έκανα στο σπίτι του xkont!
xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxax

(kakaskimos θα'ρθει κι η σειρά σου)

39 και κάτι λέει αυτό το πράμα..μα να μην υπάρχει ένα ασύρματο θερμόμετρο;
Πώς το ανέχομαι;;!!

Roadartist είπε...

ωραια τα περασες.. :)
Μου αρεσε αυτο που γραφεις πανω.. οτι για τη "ματαιότητα της ζωής τα οπλα μας είναι ο διαρκής αγώνας, η τέχνη και ο έρωτας" ετσι πιστευω και εγω, καλη εβδομαδα!

σορολόπ είπε...

diVa περαστικά σας :)

..δεν βοηθάτε όμως με αυτά τα σχόλια.. θα φουντώσει ο πυρετός :)

σορολόπ είπε...

Roadartist ωραίο νικ :) είναι το πρώτο που μου αρέσει μετά το δικό μου.. χαχαχα

..κι εμένα μου άρεσε αλλά δεν θυμάμαι ποιος το είπε δυστυχώς..

..καλώς ήρθες και καλή εβδομάδα :)

itelli είπε...

Ε! Όποιος πειράξει τον Ομορφούλη ξανα, θα πω στον xkont να ανεβάσει 4 ποστ μαζί.

Δεν είναι απειλή. Είναι συμμόρφωση.

σορολόπ είπε...

itelli.. ό,τι κι αν είναι.. νομίζω θα πιάσει :)

sakisgalan είπε...

Πολύ καλό!

http://sakisgalan.blogspot.com