Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Ο δρομος της ενοτητας

Ξεχώρισα από τη διεθνή επικαιρότητα τις ταραχές στο Θιβέτ, λόγω της ιδιαιτερότητας αυτού του έθνους αλλά κυρίως λόγω της στάσης του πνευματικού τους ηγέτη..

Εντύπωση μου προκάλεσε η δήλωση του Δαλάι Λάμα ότι θα παραιτηθεί από την πνευματική ηγεσία των Θιβετιανών, εάν η κατάσταση επιδεινωθεί στο Θιβέτ… που είναι σαφώς ενδεικτική της θέσης του απέναντι στον τρόπο διαμαρτυρίας των Θιβετιανών και στα πιθανά σενάρια που τον θέλουν υποκινητή των ταραχών και υπονομευτή της Κινεζικής κυριαρχίας στην περιοχή…

Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση μου προκάλεσε η συνέχεια της δήλωσής του...


«Οφείλουμε να οικοδομήσουμε καλές σχέσεις με τους Κινέζους. Η βία είναι κακό. Δεν πρέπει να αναπτύσσουμε αντικινεζικά αισθήματα. Πρέπει να ζήσουμε μαζί. Η ανεξαρτησία δεν περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη» είπε ο Δαλάι Λάμα στους δημοσιογράφους…

Δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί τις προθέσεις του Δαλάι Λάμα για τους πιστούς του… που δεν είναι άλλες από το να εξασφαλίσει την πολιτιστική και θρησκευτική αυτονομία των Θιβετιανών, αλλά όχι την απόσχιση από την Κίνα… δεν ξέρω αν αυτή η εκδοχή μπορεί να ικανοποιήσει τους Θιβετιανούς, όμως ξέρω ότι είναι ότι πιο σοφό άκουσαν τα αυτιά μου από στόμα ηγέτη τον τελευταίο καιρό…

Σε μια εποχή που σχεδόν κάθε δεκαπενθήμερο γεννιέται ένα καινούργιο κράτος, λαοί διεκδικούν ή επινοούν εθνικές ταυτότητες και βαδίζουν προς μια αβέβαιη ανεξαρτησία σε μια προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού και πάντα ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον, η παραπάνω δήλωση του Δαλάι Λάμα σκάει πραγματικά σαν βόμβα...

Υπάρχει κι άλλος δρόμος λοιπόν, εκτός της ανεξαρτησίας αμφιβόλου ποιότητος υπό την αιγίδα των κακών λύκων της παγκόσμιας κοινότητας... 2.000 νεαροί Θιβετιανοί είχαν συγκεντρωθεί έξω από την κατοικία του πνευματικού τους ηγέτη στην Νταραμσάλα κρατώντας ινδικές, θιβετιανές και αμερικανικές σημαίες (!!!).. αν υποψιαστώ ότι η Αμερική θα βάλει πόδι και στο Θιβέτ και μάλιστα με τις ευλογίες των μοναχών, οι υποψίες ότι ο αντίχριστος ζει και βασιλεύει πια ανάμεσά μας, θα γίνουν βεβαιότητα…

Ναι, υπάρχει ο δρόμος της ενότητας με αμοιβαίες υποχωρήσεις, φυσικά, και σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα… αλίμονο σε όποιον δεν έχει συνειδητοποιήσει ακόμα ότι η πολυεθνική συνύπαρξη λειτουργεί μόνο κάτω από αυτές τις συνθήκες… καλά θα κάνει η Κίνα να το χωνέψει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση του Δαλάι Λάμα για επίλυση των διαφορών, αν δεν θέλει να γίνει το Θιβέτ η Αχίλλειος πτέρνα της...

Πηγή ειδήσεων: http://world.flash.gr

32 σχόλια:

koulpa είπε...

Δε πιστεύω στις θεωρίες συνομοσίας.. ούτε στις παντός είδους ιδεολογίες και θρησκίες.. αν έχω καταλάβει καλά οι ανατολικέςθρησκίες δε πιστεύουν τόσο σε θεότητες όσο σε τρόπους σκέψεις και πράξεις.. εξ ορισμού μου φαίνονται πιό τίμιες..
χμ.. δεν νομίζω ότι η αμέρική βρίσκεται πίσω από όλα.. ίσως κάποια διεθνή οικονομικά κέντρα.. κέντρα επιρωής.. αλλά δε πιστεύω ότι έχουν ξεκάθαρο προγραμμα.. εκ του αποτελέσματος..:):)
Την καληνύχτα μου:):)

σορολόπ είπε...

Νομίζω ότι ο βουδισμός είναι περισσότερο φιλοσοφία παρά θρησκεία και ως τέτοια έχει μεγάλη απήχηση και στους δυτικούς...

...εμένα με συγκινεί η στάση του Δαλάι Λάμα και γι' αυτό έγραψα και το ποστ.. όσο για την Αμερική, έχουμε συνηθίσει να ανακατεύεται παντού - είτε της το ζητούν, είτε όχι - και να εκμεταλλεύεται τις συγκυρίες πάντα προς όφελός της...

koulpa είπε...

Δυστυχώς οι δυτικοί το αντιμετοπίζουμε συνήθως επιδερμικά..
Εμένα μάλον με καταπλήσει.. δεν συμβαδίζουν συνήθως οι αρχές με τις πράξεις..
Αν οτι δε ξέρεις δε σε πληγώνει.. οι αμερικάνοι είναι τυχεροί.. το καιφάλαιο μαζέυει τα κέρδη και αυτοί χρεόνονται τα έξωδα..
καληνύχτα καλό μου σορολόπ:):)

Είδωλο είπε...

Χαμπαρι δεν εχω παρει, εχω να ανοιξω το χαζοκουτι 3/4 μερες.
Ωστοσο ο γιγαντας ξυπναει, there is no room for Budha, καμπαλες και τα ρεστα, εκει στο Θιβετ θα ανοιξει ενα φανταστικο Σπα και εμπορικα κεντρα, οχι να μου το θυμηθεις σε 5-6 χρονακια που θα με παρακαλας να παμε διακοπες για τα αυχενικα μας.

σορολόπ είπε...

..καλησπέρα koulpa!

Εντάξει, δεν θα γίνεις και μοναχός :))

..εάν μια φιλοσοφία/θρησκεία σε συγκινεί προσπαθείς απλά να ζεις με βάση τις αρχές της..

σορολόπ είπε...

χαχαχα x-oyranoy..

...βρε άντε από δω που θα'χεις και αυχενικά σε 5-6 χρόνια! :P

koulpa είπε...

xaxa.. μοναχός κοντεύω να γίνω.. αλλά όχι κάτω απο κάποιο σχήμα..(χαχαχα στρογυλό..) ή ιδεολογία..
αχ είναι δύσκολο.. εκτώς αν γίνεις καλόγερος τελικά..:):)
Την καλησπέρα μου:):)

kakaskimos είπε...

Αυτά που λες, για τους Κινέζους δεν είναι κινέζικα αλλά ελληνικά :p

σορολόπ είπε...

koulpa.. μόνο σε μοναστήρι δεν μπορώ να με φανταστώ... τι θα τραβούσαν οι καλόγριες :P

σορολόπ είπε...

kakaskimos.. οπότε και κάνουν τους Κινέζους.. χαχα

ATIAFEDERATION είπε...

"..εάν μια φιλοσοφία/θρησκεία σε συγκινεί προσπαθείς απλά να ζεις με βάση τις αρχές της.." εδώ θα συμφωνήσω.Γιατί όταν δεν γίνεται αυτό , γίνονται άλλα όπως τεράστιες περιουσίες στα χέρια θρησκευτικών ηγετών. Την καληνύχτα μου (αλα koulpa):))

σορολόπ είπε...

..καλημέρα ΑΤΙΑ :)

..είναι λεπτή η γραμμή μεταξύ πίστης και χειραγώγησης.. το ότι πιστεύεις σε κάτι δεν πρέπει να καταργεί την κρίση σου..

kakaskimos είπε...

Μα σορολόπ, αυτό σημαίνει πίστη. Οτι δεν έχεις κρίση.

σορολόπ είπε...

kakaskimos.. άλλο πάλι και τούτο.. ποιος το λέει; είσαι όλο εκπλήξεις.. χαχα

...πίστη δεν σημαίνει τυφλή υπακοή χωρίς να επεξεργάζεσαι ό,τι λαμβάνεις.. αυτό ταιριάζει καλύτερα στους οπαδούς του Ολυμπιακού :P

kakaskimos είπε...

Ακόμα και οι οπαδοί των ποδοσφαιρικών ομάδων κάποιες φορές σκέφτονται. Αλλά, και πάλι, "μέσα στη θρησκεία".
Το θέμα είναι να μπορείς να σκεφτείς "χωρίς θρησκεία". ΕΛΕΥΘΕΡΑ

Υ.Φ. Δεν είμαι οπαδός. Μου αρέσει να κάνω πλάκα σε αυτούς που είναι οπαδοί ομάδων. Εγώ προτιμώ να απολαμβάνω το θέαμα. Που δυστυχώς στην Ελλάδα σπανίζει.

σορολόπ είπε...

Αυτή η ελεύθερη σκέψη που περιγράφεις είναι μια ουτοπία. Πάντα τις σκέψεις σου θα καθορίζουν οι επιρροές σου, από όπου κι αν προέρχονται... θρησκεία, φιλοσοφία, πολιτική.. δώσε ότι όνομα θες...

kakaskimos είπε...

Οτι κυνηγάμε είναι ουτοπία. Οπότε ας καθήσουμε σπίτι μας στην πολυθρόνα μας να βλέπουμε τηλεόραση

σορολόπ είπε...

Δεν μου φαίνεσαι άνθρωπος που κυνηγά ουτοπίες..

..το να βάζεις εφικτούς στόχους κάνει καλό και στην αυτοεκτίμηση :)

..τώρα αν επιμένεις να δούμε τηλεόραση.. απόψε έχει Υπέροχα Πλάσματα (θυμάσαι το Μητσάκι?! χαχα).. ποπ-κορν ή πίτσα;

kakaskimos είπε...

Μόνο ουτοπίες κυνηγάω. Τα εφικτά με κάνουν και βαριέμαι. Αφού είναι εφικτά, γιατί να κουραστώ?

Οσο βάζεις εφικτούς στόχους, δηλαδή όσο οι στόχοι σου είναι εφικτοί με τις δυνατότητές σου, δεν βελτιώνεσαι. Μόνο όταν κυνηγάς ουτοπίες αναγκάζεσαι να βελτιωθείς.

Και το να βλέπεις τηλεόραση, και ιδίως το Μητσάκι (μου είπαν ότι είναι τεκνατζού, αληθεύει?), δεν (μου/μας) προσφέρει τίποτα

Οπότε θα το δεις μόνη σου

σορολόπ είπε...

Η ουτοπία εξ' ορισμού είναι κάτι άπιαστο.. αν εσύ θες να σπαταλάς χρόνο και φαιά ουσία σε άπιαστους στόχους γιατί έτσι βελτιώνεσαι.. είναι δικό σου θέμα..

..ο εφικτός στόχος δεν αποκλείει την πρόκληση, αν αυτό εννοείς.. αλλά δηλώνει και αυτογνωσία ταυτόχρονα...

..όσο για το Μητσάκι, προσωπικά με χαλαρώνει, άρα μου προσφέρει κάτι.. (δεν ξέρω αν είναι τεκνατζού στην πραγματικότητα, στη σειρά έπαιξε αυτό το ρόλο σε ένα επεισόδιο..)

..δεν γίνεται κάθε στιγμή στη ζωή μας να οδηγεί σε κορύφωση.. οι ώρες πτήσης είναι μοιρασμένες σε χαμηλές και υψηλές.. και οι δύο έχουν την αξία τους...

koulpa είπε...

Bρε καλώς τα παιδιάαα:):)
α.. εγώ όταν λέω μοναχός εννοώ μοναχός όχι "μοναχός".. τι σώι μοναχός μπορείς να είσαι ανάμεσα σε τόσους ανθρώπους.. και μάλιστα άνδρες.. μόνο αν είσαι γκέι παίζει..:):)
"αυτό σημαίνει πίστη. Οτι δεν έχεις κρίση".. είμαι αναγκασμένος να συμφωνήσω με το κακάσκιμο.. δεν εννοώ ότι αυτός που πιστευει δε διαθέτει κρίση γενικά.. αλλά για να ανάγκαστείς να "πιστεύεις" θα πρέπει να μην έχεις αποδείξεις.. εγώ και με αποδείξεις προτιμώ να "νομίζω" μέχρι αποδέιξεως του εναντίον..:):) Η πίστη ανέκαθεν χρειαζόταν για να ερμηνεύσει αυτά που αγνοούσε η γνωση.. και χρησημοποιήθηκε ανέκαθεν για να ελεγξει τις "μάζες"..:):)
Για μένα ευτυχία είναι το παζάρι μεταξί εφικτού και ανέφικτου..:):)
Όσο για το "Μιτσάκι".. εκτός του εύστοχου κοινωνικού σχολίου.. είναι και ξυχαγωγικό..:):)
Την καλησπέρα μου:):)

σορολόπ είπε...

Βρε καλώς τον koulpio :)

...για να μην "ξεπετάξω" το σχόλιό σας, δεδομένου ότι έχει ζουμί :))θα επανέρθω σύντομα, αφού συνέρθει ο εγκέφαλός μου από τη δουλειά.. δύσκολη μέρα σήμερα κι είχα και τον kakaskimo να μου φέρνει όλο αντιρρήσεις.. χαχαχα

..προς το παρόν την καλησπέρα μου :)

koulpa είπε...

Όπωτε ευκολίνεσθαι αγαπητό μου σορολόπ.. περιμένω να διυλήσετε το ζουμερό μου σχόλιο και να μου αποδώσετε τα αιθέρια έλαια των σκέψεών σας..:):)
Την (προσωρινή ελπίζω) καληνύχτα μου:):)

itelli είπε...

1) Ομορφούλη, βάλε Nova να βλέπεις Premiership.

2) Το οτι θέτεις στόχους δεν τους κάνει ούτε εφικτούς ούτε ανέφικτους. Αν δεν προσπαθήσεις δεν θα μάθεις τι είναι.

3) Νομίζω οτι μπλέξατε τα 'πιστεύω' σας: κ οι επιστήμονες πιστεύουν, αλλά πάντα κρατάνε μια πισινή. Το ιδεολογικό πιστεύω, δεν χωράει κρίση. Μπορεί να πιστεύεις οτι ο Χριστός ήταν περισσότερο άνθρωπος παρά θεός, ότι η εκκλησία δεν μας έχει πει όλη την ιστορία (φερ'ειπείν), αλλά εξακολουθείς να είσαι χριστιανός. Πώς γίνεται αυτό όταν κινείσαι (λόγω κρίσεως) εκτός του δόγματος της εκκλησίας;

σορολόπ είπε...

[Επιτέλους χαλαρώνω...]

..αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί μπερδεύετε την πίστη με την κρίση.. έτσι όπως περιγράφετε την πίστη εδώ θα έλεγε κανείς ότι χαρακτηρίζει ανθρώπους με λοβοτομή..

Πίστη είναι η εμπιστοσύνη στα καλά της υπόθεσης - όποια κι αν είναι αυτή - όταν ταυτόχρονα δεν φοράς παρωπίδες και αντιλαμβάνεσαι και αποδέχεσαι και τα κακά της υπόθεσης. Αυτό είναι κρίση.

Ας πάρουμε ως παράδειγμα τον υποθετικό σύντροφό μας :))

Πιστεύουμε στις καλές πλευρές του και επιλέγουμε να είμαστε μαζί του (πίστη).. παράλληλα γνωρίζουμε τις κακές πλευρές του και δεν εθελοτυφλούμε (κρίση)

Δεν ξέρω.. απλό μου φαίνεται

kakaskimos είπε...

Αυτό που περιγράφεις είναι επιλογή συνεταίρου.
Στον σύντροφο ο καθένας ζητάει διαφορετικά πράγματα.
Αλλοι/ες ζητάνε κότερα.
Αλλοι/ες ζητάνε μοντέλα.
Ο καθένας ψάχνει αυτό που νομίζει ότι θέλει. Κι αν έχει τις ικανότητες και τις δυνατότητες το βρίσκει.

Η πίστη είναι πίστη. Π.χ. πιστεύεις στην επιστήμη. Δεν σημαίνει ότι αν ανοίξεις οποιοδήποτε "επιστημονικό" βιβλίο, θα δεχθείς οτιδήποτε γράφει. Πίστη στην επιστήμη σημαίνει πίστη στην αμφισβήτηση. Γι'αυτό η πίστη στην επιστήμη διαφέρει τόσο πολύ απο οποιαδήποτε αλλη πίστη.

σορολόπ είπε...

Και ο σύντροφος είναι ένα είδος συνεταίρου. Δεν το θεωρώ υποτιμητικό. Ό,τι κι αν ψάχνεις, πιστεύεις σε αυτά που θεωρείς εσύ θετικά και συμβιβάζεσαι με τα αρνητικά, ενώ τα αντιλαμβάνεσαι 100% κι αυτό σημαίνει ότι η κρίση σου λειτουργεί θαυμάσια.

Προφανώς ανήκεις στους πιστούς της επιστήμης. Ενώ κάποιος άλλος πιστός π.χ. της φιλοσοφίας θα μπορούσε να σου εξηγήσει γιατί η δική του πίστη διαφέρει από όλες τις άλλες. Όχι εγώ πάντως.. γιατί δεν πιστεύω σε τίποτα με πάθος (νομίζω).

koulpa είπε...

xaxa.. χαλαρώσατε;:):)
..μα αντί να το διηλήσετε το νερώσατε το ζουμερό μου σχόλιο..:):)
θα επαναλάβω και θα τονίσω:
Η πίστη ανέκαθεν χρειαζόταν για να ερμηνεύσει αυτά που αγνοούσε η γνωση.. και χρησημοποιήθηκε ανέκαθεν για να ελεγξει τις "μάζες"..:):)

To να μην αντέχεις τα ανεξήγητα και να χρηάζεσαι κάτι να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις το πέρασμα από την ύπαρξη στην ανυπαρξία το καταλαβαίνω.. και το συμπονώ.. το να θες να πείσεις και κάποιον άλλο.. και μάλιστα δια ροπάλου κάποιες φορές.. δε το δέχομαι.. το να αισθάνεσαι μικρό κουτός και τιποτένιος και να χρειάζεσαι μιά αγέλη για να σου δόσει δύναμη και υπόσταση άντε και το καταλαβαίνω.. το να θές να αφανίσεις κάποιον άλλο επιδή είναι διαφορέτικός δε το δέχομαι..
Τωρα γενικά είμαι καλός άνθρωπος αλλά όταν βλέπω ανθρώπους να μετατρέπονται σε αγέλη.. παθαίνω μιά μετάλαξη.. και ναι όσοι πιστεύουν άκριτα τους βλέπω λίγο σα λοβοτομημένους..
Αυτό που περιγράφετε είναι αποδεκτό και μιά χαρά αν λειτουργεί για σας.. δεν είναι σκέτη πίστη..:):)
Τωρα ο παραλληλισμός με την σχέση μιά χαρά μου φαίνεται.. αν μηλούσατε για έρωτα θα έλεγα ότι είναι η άκρα λοβοτομή.. και πολύ το διασκεδάζω όσο κρατήσει..:):)
ωραία.. εσείς το νερωσατε.. εγώ του έριξα λάδι.. το αφήνουμε να βράσει.. και κάποιος να ρίξει ψωμάκια..:):)
Καληνύχτα καλό μου σορολοπ:):)

kakaskimos είπε...

Μα και η φιλοσοφία επιστήμη είναι.
Και το ότι "δεν πιστεύεις σε τίποτα με πάθος", δεν το πιστεύεις με πάθος? :p

σορολόπ είπε...

Επειδή το 29 δεν μου αρέσει σαν νούμερο...

..καλημέρα σας :)

ATIAFEDERATION είπε...

Καλησπέρα και απο εμένα. Κουρασμένος αλλά είπα να πω ένα γεια. :)))

σορολόπ είπε...

Καλά έκανες ΑΤΙΑ... Δευτεριάτικη καλησπέρα :)